לא יכולים בלי הסמארטפון? 7 דרכים לגמילה מההתמכרות

נכתב בתאריך 21 במאי 2017   על ידי: אתר ׳נגמלים׳

נכתב ע״י : ד.ר איתי גל  (אתר Ynet)

 

אדם ממוצע בודק את הטלפון החכם כמעט 200 פעמים ביום, וברוב המקרים – סתם, ללא סיבה מיוחדת. אז עכשיו, כשרובנו מכורים, איך אפשר להיגמל מהאובססיה?

 

מתרחקים קצת מהחבר הכי טוב: הוא פרץ לחיינו ביום שבו סטיב ג'ובס הציג את האייפון הראשון, ומאז הוא מלווה אותנו לכל מקום, נמצא איתנו בכל זמן, ובואו נודה – אנחנו פשוט מכורים לטלפון החכם שלנו – אותו מחשב נייד קטן שהולך ומשתכלל, שהולך ומשתלט על חיינו.

 

היתרונות האדירים של הטלפון החכם, כמו בכל התמכרות, הופכים אותנו לתלויים בו. אנחנו מתקשרים זה עם זה כמעט רק איתו באמצעות הווטסאפ או הטלגרם, יודעים מה קורה בחיים של המכרים שלנו גם בלי לדבר איתם פשוט באמצעות הצצה על הפיד שלנו בפייסבוק, מעודכנים במבזקי החדשות בזכות עדכוני ה"פוש" שצצים על המסך (מה שהופך את מהדורות החדשות של שמונה בערב לפשוט מיותרות, יש כאלה שיאמרו), משלמים על חניה, מפיקים כרטיס עליה למטוס, בוחרים מלון, מזמינים מונית ואפילו מוציאים כסף מהכספומט באמצעותו.

 

נסו להשאיר את הטלפון בתיק, לפחות לזמן הארוחה(צילום: shutterstock)

הסמארטפון אפילו מוצא לנו בנות ובני זוג, מאפשר לנו לשלוט במכשירי החשמל בבית גם כשאנחנו ברחוב או בעבודה, ובעצם חוץ מקפה הוא עושה כמעט הכל. אז אין פלא שאנחנו לא יכולים כמעט לחיות בלעדיו. על פי מחקרים, אדם ממוצע בודק את הסמארטפון שלו כ-190 פעמים ביממה.

אז עכשיו, כשברור שרובנו מכורים למכשיר הקטן שצמוד אלינו כל רגע, אפשר לבדוק אם באמת אפשר להיגמל ממנו. אולי לא לחלוטין, אבל באמצעות שינויים קטנים שתעשו ביום יום תוכלו להפחית את השימוש האינטנסיבי בו. ואם נודה על האמת – לפחות בחצי מהפעמים שבהן אנחנו אוחזים במכשיר הוא לא באמת משמש אותנו למשהו משמעותי, אלא סתם לשיטוט חסר תוחלת.

 

אילו שינויים תוכלו לעשות כדי לצמצם את השימוש בסמארטפון?

הנה כמה עצות שאספנו מרחבי הרשת:

  1. החליטו שאתם מפסיקים לשחק באפליקציות משחקים.
  2. השאירו את הסמארטפון בכיס או בתיק בזמן ארוחה.
  3. אם הסוללה עומדת להיגמר (סימן נוסף לשימוש אינטנסיבי), העבירו את הסמארטפון למצב טיסה שמסייע להטעין את הסמארטפון מהר יותר. כך לא תוכלו לגלוש בסמארטפון לפחות לפרק הזמן של הטעינה.
  4. הפחיתו את הפוסטים שלכם ברשתות החברתיות, והחליטו שאינכם מעלים כל מחשבה או הגיג שמרצד במוחכם, אלא אם הוא משמעותי ביותר.
  5. אל תבדקו הודעות אם אתם מתעוררים באמצע הלילה. התופעה הוכחה כמשבשת את מנגנון השינה, ובעצם – גם מיותרת לחלוטין.
  6. אם אתם מכורים "כבדים", רכשו שעון-סמארטפון, לא בהכרח מדגם יקר. בזמן שתענדו אותו על פרק היד הוא יישאר כבוי, אלא אם כן תתקבל התראה. כך לא תצטרכו לאחוז במכשיר, ותפחיתו יותר ויותר את עשרות ואולי מאות בדיקות ההודעות בסמארטפון שלכם.
  7. הפחיתו את כמות ה"סלפי" שאתם מבצעים עם הסמארטפון. בסופו של דבר, כשהתופעה יוצאת מפרופורציה היא רק גורמת לאחרים לגחך עליכם.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

נושאים נוספים: